luni, 17 noiembrie 2008

kinofest





Kinofest 15-17 noiembrie

in sfarsit ocazia de a vedea filme stand pe jos, relaxat, cu o bere.
poate nu asta ar trebui sa fie introducerea la un post pentru un festival de film, dar in afara de calitatea "peliculei", settingul este foarte important si hey dupa o bere, doua orice analiza poate fi mult mai valoroasa.
etajul 4 de la mnac a functionat ca o sufragerie imensa cu screeninguri peste tot: ecrane, proiectii pe peretii, pe sticla (da, se poate proiecta pe sticla mata). sentimentul de picnic combinat cu feelingul ca sunt la jeu de paume mi-a creat o stare foarte in regula, asta vis-a-vis de experienta scurt metrajelor vazute la centrul de introspectie vizuala joia trecuta, o experienta cam neprietenoasa (dar asta intr-un alt post).
din ce am vazut la fiction films, mi-au placut:
COSITA LINDA
- Fernando Urdapilleta-19′ - Mexico
CAT FOOD
- Catalin Bugean - 15′ - Romania
LA LEYENDA DEL HOMBRE LENTO -
Armando del Rio-13′30″ - Spain
PORQUE HAY COSAS QUE NUNCA SE OLVIDAN
- 12′- Lucas Figuero - Spain

duminica - la seara de final - gala propriu-zisa - castigator la sectiunea animatie a fost the rain horse de Dmitry Geller - un film de animatie poate prea rusesc pe care nu l-am inteles absolut deloc.

cu adevarat interesant a fost evenimentul in sine, sa vezi si sa analizezi oameni, sa intri in tot spiritul ala creativ. iar discutia de duminica cu sora mea si dani a fost geniala pentru ca mi-am dat seama cat de restictiv esti ca om care scrie despre arta daca nu cunosti artisti si nu vorbesti direct cu ei, parerile lor si modul in care ei vad toata reactia artei este ce e real..cred ca de multe ori cand ne asezam la birou, in cazul meu pe jos cu laptopu in brate sau prin cafenele, uitam ce/cine poate explica cel mai bine arta: artistul si publicul.artistul - nu in ipostaza de creator neaparat - ci in postura de om necontaminat de scrieri de teorie care iti pot lasa urme toxice si lipsa unei reactii firesti in fata unui obiect de arta. chestia cu criticii de arta sau istoricii de arta este asa un big bullshit in final..adica sure e ok sa inveti moduri de a analiza si diverse mecanisme(chiar daca semiotica si lingvistica mi se par un pic cam prea mult), e totul teorie stearpa, it's missing the point. cand o sa cresc mare vreau sa fiu in continuare o persoana care scrie despre arta, nu critic.. oare poti scrie asta in carti de vizita: madalina timofte, om care scrie despre arta,tel..

fotos - o ceata deasa si aproape siberiana duminica.

Niciun comentariu: