luni, 14 aprilie 2008

mnarul - not so good

o expozitie care trebuie experimentata este "tribut magnificentei" de la mnar.
eu si mnarul avem un love and hate relationship. imi plac programele educative (daca cosmin ungureanu nu este prof la noi, pot sa-l ascult la rendez-vous cultural),vad de fiecare data galeria romaneasca cu aceiasi placere, sunt de acord si cu noile culori ale salilor de la galeria europeana.. trecand la lista neagra: urasc keeperi expozitiilor care te hartuiesc- nu ai voie sa te misti sa te aproprii de picturi, esti intotdeauna atent observat, in orice sala te-ai duce aceleasi tantii vorbesc tare ca niste centraliste despre gospodarisme, tantiile de la frontdesk imi analizeaza de fiecare data carnetul reprosandu-mi ca nu sunt la arte, ci la istorie (probabil ca nu e kosher, si daca te duci sa te uiti la cartile, care de altfel sunt de vanzare, esti privit ca un suspect... cartile or fi numai pentru turiti strainezi..hu nauz?
ultimul "negativ" pe lista mea este regulamentul de intrare la expozitia de bijuterie care "ruleaza" acum - miercurea trecuta am intrat in muzeu cu cea mai mare energie : misiunea era sa fac cateva fotografii si sa imi notez cate ceva despre expozitie, informatii care urmau sa se impatureasca intr-o recenzie pe care o aveam de facut. cum intotdeauna se intampla tot in afara de ceea ce iti imaginezi, l aintrare am fost avertizata: fara fotografii ..mi-am spus: in regula..am scos tacticos carnetul si un pix .. am fost asaltata..cred ca ce m-a deranjat nu a fost interdictia, asta intr-o prima etapa, ci modul in care toate drepturile tale firesti cum ar fi accesul la educatie/ informatie sunt hacuite prin "domnisoara! nu aveti voie!" ..
note for the record and to whom it may concern : urasc chestia asta cu domnisoara,in primul rand suna oribil, in al doilea rand e foarte minimalizator : uni tip de varsta mea in mediul academic i se spune domnule .. eu sunt dominsoara..de onoare?! ca sa nu mai spun cum suna domnisoara timofte (nota bene : dominisoara care oricum are o inflexiune ironica si vehementa in acelasi timp si timofte care suna a topor lustruit).
revenind la interdictiile made in mnar. fara fotografii - pot intelege, dar ce poate face un caiet cu foi galbene si un pix cu pasta albastra?? mi s-a spus : "domnisoara(!!!), vreti sa desenati? ca nu aveti voie!" am incercat sa-i explic ca pentru mine desen este sa unesc trei linii si sa le numesc corp uman ... i-am spus Doamnei ca scriu un articol.. imi place cum reactioneaza oamenii la chestia asta ... pentru cine? am fost intrebata ... pentru mine... era deja prea mult

chiar daca expozitia mi-a placut foarte mult, toata imaginea a fost sabotata de tot schimbul de energii negative care se intampla in stafful mnar.

sa va mai spun ca expoul este extrem de pazit si ca tu la randul tau ca vizitator esti la fel de "pazit" .. e de la sine inteles.

eu as vrea sa votez la urmatoarele alegeri ; pentru un muzeu care te lasa in pace sa-ti VEZI de treaba.

Niciun comentariu: